Sunday, May 11, 2008

Balik kampong


Dah 2 minggu tak balik kg. Di halaman, rumput panjang & daun2 tering pun bertaburan. Tak terurus. Nampak suram betul. Pintu stor terbuka. Ada lagi barang hilang. Ternampak pulak sepasang kasut lusuh. Saiz kecik. Siapa punya? Selagi rumah tak dikopak atau dikotori, tak apelah.


What a waste... diulang lagi statement ni. Dah berkali2.
"Start minggu depan, week-end tidor kg". Cam ne pulak nak pegi kelas tafsir, tajwid & aqidah??

3 comments:

octopus said...

oklah tu...on weekened, di ajak tidor je kat kg bukannye dudok kat kg, so pagi2 masih bolih pergi kelas tafsir n aqidah....pokoknye hati ....gitulah dugaannye...

macgyver said...

..Balik kampong...oooo balik kampong....ooo..balik kampong, hati girang...!!

hahaha awatnyer bunyi mcm tanak balik kampong..??
Mungkin sang pohon dan sang ayam itik lembu kobau sudah menanti dan merindui tuan yang ampunya rumah untuk bersua sejenak menegur dengan memberi keceriaan semula...

Selagi ada kampong yang masih boleh disebut 'kampong' kira oklah tu daripada 'kampong' hanya pada nama tapi suasananya enggak ada lagi dijamah dek pembangunan mega yang semakin pesat.

Teringat pulak lirik "..Kampongku sudah berjaya, ada jentera ada kereta Proton Saga, sawah padi menguning.."

shasha said...

Emmm.... terbayang-bayang panjat pokok rambutan dengan kak ida.... and sri umum dok sibuk kutip buah rambutan yang gugur ke bumi dek rembatan kak ida kat kampung kelmarin.

Tak boleh lupa tazkirah waktu malam bersama hanani, azie, julia, farah, aida... Subuh kita berjemaah.

Sayu...